Definitieve naam en logo van de Experience bekend
Kinderen hebben doorslaggevende stem in naamgeving Experience
World Food Experience. Dat wordt de definitieve naam van dé thema-attractie over voedsel in Nederland. De uitgebreide betrokkenheid van de toekomstige doelgroep van de Experience is doorslaggevend geweest voor de keuze. Ook het logo van de Experience is ontwikkeld met hulp van de doelgroep.
Artikel gaat veder onder de video
In december is het reclamebureau Fitzroy, in opdracht van het stichtingsteam, gestart met de ontwikkeling van een nieuwe naam en een merkidentiteit. Het creatieve team van Fitzroy heeft daarbij de toekomstige doelgroep, kinderen in de leeftijd van 8-16 jaar nauw betrokken. Naast kinderpanels met kinderen uit de gemeente Ede, zijn ook bijna 600 kinderen uit de rest van Nederland uitgebreid gevraagd naar hun mening en gedachten.
Meerdere namen zijn de revue gepasseerd en de doelgroep heeft uiteindelijk de voorkeur uitgesproken voor World Food Experience. Volgens directeur Marcel Goossens van de Experience is de input van de kinderen van onschatbare waarde geweest: “De definitieve naam ligt dicht bij de werknaam ‘World Food Center Experience’. We zaten al die tijd dus al in de buurt bij de voorkeur van de doelgroep. De betrokken kinderen vinden deze naam het leukste, meest herkenbaar en het beste passen bij de plek die wordt gecreëerd.”
Ook het nieuwe logo is mede ontwikkeld met de input die de kinderen geleverd hebben. De eitjes hebben een hoge herkenbaarheid en werken als een canvas waarin ook andere food-gerelateerde iconen geplaatst kunnen worden. Het nieuwe logo trekt de aandacht en wekt de nieuwsgierigheid van de jonge toekomstige bezoekers die bij het onderzoek betrokken zijn.